Monday, May 12, 2008

KATAK OH KATAK

Pada tahun 2004, beliau adalah pemuda cawangan yang pertama yang mencalonkan Sdr Zaki sebagai Ketua Pemuda walaupun di ketika itu si Khairun dikatakan telah menghilangkan nama Zaki dari senarai pemuda bahagian Putrajaya. Bob Bakawali telah di sanjung tinggi oleh Zaki kerana keberanian beliau. Bob telah di tatang oleh Zaki. Sehinggakan beliau telah di lantik sebagai Pengerusi Biro Sukan Pemuda Bahagian. Suatu jawatan penting yang mana ada sesetengah AJK Pemuda Bhgn lain tidak memegang apa2 jawatan biro pun. Dikhabarkan juga Zaki turut membantu beliau dari segi wang ringgit ketika dihimpit kesulitan. Namun baik yang dibuat oleh Zaki, tuba yang diberikan oleh Bob Bakawali. Beliau dikatakan telah melompat bagai katak kodok ke kem Khairun. Ini beliau sendiri telah isytiharkan di Hotel Equatorial Bangi. Lebih kurang begini bunyi nya "Saya minta maaf Dato' Khairun. Tahun 2004 dulu bukannya saya tak suka pada Dato' cuma saya tidak suka pada si Musa. Zaki pun semenjak jadi Ketua Pemuda dari 2004 sampai sekarang tak bawa apa2 perubahan kepada pemuda. Saya ni dari dulu sampai sekarang masih pakai Proton Iswara Aeroback dan Sdr Nasar juga dari dulu sampai sekarang masih pakai mercedes buruk.". Agaknya diaorang ingat bila dah lantik Zaki jadi ketua boleh la Zaki tolong diaorang cari duit buit beli Toyota Wish, Honda Stream, Perdana V6........Inilah mentaliti kelas bawahan yang menjadi kebanggaan si Khairun.

5 comments:

paksanggup said...

ya sdr bob "sudah tentunya saya akan hadiahkan sdr sebiji kereta brabus utk mengantikan proton aerobek!! begitu jua kereta sdr nasa akan di tukar brabus"ini janji saya sekiranya saya menjadi ketua pemuda putrajaya..begini mungkin ucapan hairun ketika d tanya oleh bob !!dlm pertemuan ringkas itu..azman pun terus tersenyum sipu sambil memandang ke arah nan "semua mereka bertepuk tangan.

panglimapemuda said...

sape kata bob x bagus buat keje...bob cerita kat aku kalau bukan dia ajar amir(ketua sukan pemuda) sampai sekarang dia x tau buat keje...tengok mcm amri apa dia tahu sbb x nk belajar dgn bob....tom/zaidi/yob igtlah belajar dr bob cara nk main politik...mana blog intan9999? dh tutup ke berape rm zaki bayar utk tutup?

loqlaq said...

si bob tu asyik nak makan duit keliling.....mula2 pau si zaki, lepas tu pau SUB lepas tu pau khairun....Jgn lepas2 nie kena penamPAU...Sebab banyak sangat nak pau orang.

Lagi satu, dia tu mana bole buat kerja......semua benda nak up harga.......nak makan duit haram...lg pun dia asyik nak baran je.....Awak tu budak lagi..kencing pun bercabang......Jgn kira baran sendiri orang tua punya baran kau belum tahu lagi....

Dekat cawangan pun boleh berlagak...siap cakap "Aku naik pun bukan sebab korang"..Habis tu siapa yang bagi kau naik kalau bukan kawan2 kau dulu???????Bongkak sungguh....ini ciri2 pemimpin? Itu la padah bila bagi budak berhinggus pegang jawatan. PADE DOH.......

panglimapemuda said...

manusia beb....kena igt...amri lagi kuat ngampu...kala boleh kipas zaki sampai mati kesejukan zaki....aku dgr cite org kuat zaki akan jadi org kuat hairun plak lps ni.....pandai hairun pancing...lepas ni kita lawan je zaki tanpa henti....bodyguard dia dh jadi bodyguard hairun....tunggu zaki di matahari anda pasti dimalukan....

wwf said...

aku dgr naib bakawali nak lwn bob kat caw?? md noor la.. dah cukup kuat ke?? lg pun sedar la sikit yg si zaki ni pun bela OKU yg x pernah tau hal2 politik. bob tu kuat kencing pun dia tau politik gak, xpe kita tgk dulu org yg akan lwn bob di bakawali nnt. aku rasa tipis harapan sape2 yg nak lwn bob nnt. dulu si bob tiba2 masuk umno terus lwn musa kat caw, TERDUDUK musa. dpt 3 undi je. wah hebat bob ni.. jd aku nak ingatkan md nor supaya bersedia kemas2 brg rumah supaya klu kalah nnt blh terus pindah keluar dr putrajaya je. aku ni pemerhati politik bakawali je....